Kdo má povinnost podávat daňové přiznání?

Vyplněníí daňového přiznání nám může podstatně usnadnit, pokud si po celý rok pečlivě vedeme účetnictví nebo  daňovou evidenci. Je ale dobré nejdříve vědět, jestli se nás povinnost podávat daňové přiznání týká nebo nikoliv.

Daňové přiznání za rok 2019 se podává do 1.dubna 2020

Pokud nestíháte odevzdat daňové přiznání včas, ještě máte možnost požádat finanční úřad o odklad. Tento odklad na žádost poplatníka je schvalován finančním úřadem na základě objektivních událostí, které nastaly. Může se jednat například o úmrtí v rodině, úraz, nemoc nebo živelní pohroma. Žádost je zpoplatněna (300 Kč), a pokud vám finanční úřad vyhoví, tak daňové přiznání odevzdáváte 1. července 2020.

Důvodem žádosti může být také přiznávání příjmů ze zahraničí, i v tomto případě musíte o odklad zažádat a finanční úřad vám může povolit čtyřměsíční až desetiměsíční odklad. I za žádost o odklad termínu kvůli příjmům ze zahraničí musíte zaplatit poplatek 300 Kč.

Žádost o odklad pro podání daňového přiznání není v žádném případě automatická a může se stát, že finanční úřad tuto žádost zamítne. V takovém případě vám stanoví lhůtu, do které je nutné daňové přiznání podat. A poplatník většinou dostane pouze několik dnů na podání daňového přiznání.

Daňové přiznání podává každý poplatník, jehož roční příjmy, které jsou předmětem daně z příjmu fyzických osob, přesáhly 15 000 korun.

Daňové přiznání podávají také poplatníci, kteří vykazují daňovou ztrátu a to nezávisle na výši příjmů.

Nerezidenti, kteří uplatňují slevu na dani, podávají daňové přiznání. Jedná se o daňové poplatníky, kteří nemají trvalé bydliště v České republice, nebo se v zemi zdržují méně než 183 dní v kalendářním roce.

Daňové přiznání také podává v případě, že u vás došlo k výplatě pojistného plnění ze soukromého životního pojištění, jiného příjmu, který není pojistným plněním a nezakládá zánik pojistné smlouvy, nebo k předčasnému ukončení pojistné smlouvy soukromého životního pojištění, v důsledku kterých vznikla povinnost zdaňování příjmu ze závislé činnosti.

Daňové přiznání nemusí podávat  zaměstnanci, kteří měli v uplynulém kalendářním roce pouze jedno zaměstnání ve stejném čase. Jinými slovy, pokud nevykonávali současně dvě různá zaměstnání.

KDY ODEVZDAT PŘEHLEDY 2020 na zdravotní a sociální pojištění

Přehledy o příjmech a výdajích na zdravotní pojišťovnu a na správu sociálního zabezpečení je nutno odevzdat do měsíce po odevzdání daňového přiznání. Pokud tedy daňové přiznání odevzdáte v posledním možném termínu 1. dubna, tak termínem pro odevzdání přehledů je 4. května 2020. 1. května je totiž svátek, 2. a 3. května je víkend.

divider velky

KONTAKTUJTE NÁS